sr Pon - Pet 09:00 - 17:00 office@ntpark.rs 011/3370-951

Digitalni marketing i kako poboljšati rezultate uz pomoć analitike

O digitalnom marketingu se poslednjih godina dosta govori, tačnije od kada su ljudi počeli da provode većinu svog slobodnog vremena onlajn.

Marketinška industrija evoluira i sve se više preusmerava na online prisustvo brendova i oglašavanje na internetu – i to sa dobrim razlozima. Mogućnosti oglašavanja na  svetskoj mreži danas skoro pa nemaju granice. Pogotovo kada uzmemo u obzir mnoštvo platformi koje su tek u usponu popularnosti. A upravo su društvene mreže i ostale digitalne platforme odlično tlo za manje kompanije i startape koji žele da rade na vidljivosti svog brenda i grade brand awareness. Ipak,u mnoštvu analitičkih pomagala, ove platforme mogu da budu konfuzne i nejasne, pogotovo ako nemamo marketinškog iskustva iza sebe. Pred vama je stoga, nekoliko saveta za neke od ključnih marketinških kanala koji će vam pomoći da uočite analitičke faktore relevantne za vaš biznis.

Društvene Mreže: tips&tricks

Društvene mreže poput Facebook-a i Instagrama su postale toliko uobičajene da većina svetske populacije ne može da zamisli život bez istih. A u trenutku kada nešto postane sastavni deo svakodnevnice, postaje i savršeno mesto za oglašavanje.

Ipak, kako izabrati  platformu koja bi vam donela najveci reach ili impresije? Pri izboru, imajte na umu nekoliko faktora. Zapitajte se najpre na kojim platformama vaš idealan kupac provodi vreme. Da li čita vesti na internetu, te je za vas odličan izbor neki od poznatih news portala na kome možete imati baner, ili koristi Instagram većinu slobodnog vremena i voli da slika selfije? Na osnovu vašeg odgovora i znanja o vašim kupcima, kreirajte onlajn prisustvo, vizuale i kampanje. Nakon toga – da li su vam potrebne sve društvene mreže ili možda samo jedna? To zavisi dosta od toga šta prodajete i gde se vaša ciljna grupa nalazi. Ako prodajete cveće očigledno je Instagram jako bitan. Ali ako je vaš biznis servisiranje mašina u fabrikama, teško da će vam Instagram biti od pomoći. Na LinkedIn-u sa druge strane, vrlo efikasno možete naći osobe na ključnim pozicijama u firmama koje su vaši idealni klijenti i predložiti im servisiranje mašina po promotivnim cenama.

Organski sadržaj je svakako dobra praksa, ali imajte na umu da je neophodno  odvojiti i budžet za onlajn oglašavanje kako biste napravili korak dalje i izvukli maksimum u svetu digitalnog marketinga. Reklame na internetu donose znatnu vidljivost kao i kupce kompanijama, a mnogo manje koštaju nego oglašavanje na TV-u ili u magazinima.

Fokusirajte ciljnu grupu uz pomoć analitike

Ako zađete u insights Facebook-a i Instagrama i saznate ko je vaša ciljna grupa, u narednoj kampanji možete targetirati upravo njih ili ljude koji se slično ponašaju na internetu (lookalike audience). Na primer, ako ste do sada puštali kampanje na teritoriji cele Srbije i ulagali $20 na dnevnom nivou, vaša reklama je imala dobar reach. Ali samo 10% ljudi koji su je videli su zapravo kliknuli na link. Ako u insights sekciji vidite da je vaša baza pratilaca koncentrisana u Beogradu, Novom Sadu, i Kragujevcu, tu informaciju možete iskoristiti u targetiranju sledeće kampanje. Vaš CTR (click through rate) će se povećati iako koristite isti budžet. Drugim rečima – uložili ste novac kako treba i suzili ciljnu grupu koja reaguje na vaš sadržaj.

Važno je da znate da bi društvene mreže uvek trebalo održavati na profesionalnom nivou. One su, kao i brending, idealan način na koji kompanije mogu pokazati svoje vrednosti, oglasiti promocije, brigu za svoje kupce i još mnogo toga. Kreativnost (content marketing) je trenutno takođe  jako važna. Previše slika i tekstova postoji na internetu koji su osrednjeg kvaliteta. Na osnovu vaše strategije, pokušajte da budete originalni!

Websites: & SEO tips&tricks

Ukoliko vaš proizvod ili usluge mogu u teoriji da se kupe onlajn, obavezno to i omogućite potrošačima. Kao što smo već rekli, razmišljajte unapred i odvojite budžet za sajt.

U svetu današnjice, postoji mnogo načina da se izradi kvalitetan sajt – pitanje je,  šta je vama tačno potrebno kao glavni deo vaše digitalne prezentacije?

Za E-commerce radnju preporuka su Shopify ili WooCommerce (deo WordPress-a). Ako vam je potreban samo jednostavan sajt za prezentacione svrhe (online vizit karta) WordPress je odlična platforma za vas, dok zahtevnija ili komplikovanija prilagođena rešenja zahtevaju razvoj u kodu od nule.

Takođe, budite pažljivi kod odabira tima koji će raditi vašu onlajn prezentaciju, kako tehnički tako i vizuelno. Web dizajn tj izgled sajta prikazuje vaš brend svima koji imaju pristup internetu širom planete. To je lepota onlajn poslovanja ali to znači da se zahteva ozbiljnost pri izradi svakog vašeg profila koji vas prezentuje – i društvenih mreža i sajta.

“Dodvoravanje” pretraživačima

Search Engine Optimisation koji je jako popularan sada, praktično se bavi unapređenjem vaše pozicije na Google-u ili nekom drugom pretraživaču. Sve počinje od zdravog sajta, te se moramo vratiti na kreiranje istog. Ukoliko u sajt nije uloženo, spor je i ne funkcioniše dobro, neće se svideti ni Google-u a ni vašim kupcima. Tek kada je sajt kako treba, radi se optimizacija sadržaja, pišu blogovi, koriste ključne reči, lepe slike itd. I zapamtite – vebsajt je kao biljka koja se mora zalivati tj “hraniti” kvalitetnim sadržajem.

Nezaobilazan Google Analytics

 Ako povežete Google Analitiku sa vašim sajtom, imaćete pristup informacijama koje kasnije mogu znatno da vam pomognu u oglašavanju, brendingu i mnogim marketinškim aspektima koji su bitni kako biste se približili vašoj ciljnoj grupi. Takođe je korisno za rangiranje u Google pretrazi.

Tu možete videti kako vaši posetioci reaguju na sadržaj.

Da li se na stranicama zadržavaju 2 sekunde, ili 2 minuta, kako se ponašaju i gde “klikću”, kao i mnoge druge stvari koje vam mogu biti korisne.

 E-mail Marketing: tips&tricks

Sigurno dobijate promotivne e-mail-ove ili poruke, od brendova kojima ste ostavili svoje podatke, sa obaveštenjima o mesečnom popustu, akcijama, novom linijom proizvoda i slično. Dobra praksa je da razmislite o tome kada i kako ćete nagraditi svoje lojane kupce.

Nemojte zanemariti ovaj vid poslovanja i pročitajte o tome šta, na primer, nudi MailChimp ili Klaviyo. To su sistemi koje možete instalirati na svoj sajt i koji će vaše verne kupce nagrađivati i podsećati na vaš brend.

Eksperimenitište!

Isprobajte različite strategije – podelite listu konktakata i pošaljite isti sadržaj u dva ili više različitih vremena i vidite koji ima bolji odaziv. Nekada vas rezultati kampanja mogu iznenaditi. Takođe, bitno je da ovo praktikujete često (na nekoliko meseci) – ponašanje i rutine ljudi se menjaju.

Interpretacija analitike 

Uobičajeno je da menadžmenti kompanija od agencija dobijaju iscrpljujuće količine informacija na velikom broju pdf stranica. Informacije treba da se interpretiraju da bi se doneli određeni zaključci. Međutim, ovakvi zaključci i na njima zasnovane odluke u svetu digitalnog marketinga moraju se donositi brzo. Ukoliko je, na primer, početak online kampanje planiran za sledeću nedjelju, teško je na efikasan način analizirati sve pojedinosti pomenutih izveštaja sa svih društvenih mreža. Situaciju dodatno otežava činjenica da su često timovi koji analiziraju podatke mali, pa se gubi na efikasnosti.

The Social Formula čiji je tim autor ovog teksta, u NTP Beograd razvija softver koji će upotrebom veštačke inteligencije olakšati proces analize podataka i izveštavanja i davati savete o narednim koracima. Svi predlozi će biti zasnovani na upoređivanju onlajn platformi, sajta, društvenih mreza, Google analitike, i sl. Pa, ukoliko vam analitika (i nakon ovog blog posta) i dalje deluje komplikovano, ovakav softver je pravo rešenje za vas.

Autor:

,