Раме уз раме са светом - BrushGalaxy: Marketplace „дигиталних четкица“ за креативце - Naučno-tehnološki park Beograd

Rame uz rame sa svetom – BrushGalaxy: Marketplace „digitalnih četkica“ za kreativce

U susret drugom ciklusu Raising Starts programa za startape, upoznajemo vas sa kompanijama podržanim u prvom – 13 kompanija dobilo je stručnu podršku za razvoj biznisa, rad 1 na 1 sa svojim mentorom, konekcije i finansijsku podršku do 15.000 CHF za ubrzan razvoj inovativne ideje i proboj na globalno tržište. Novi poziv stratap timovima i kompanijama za učešće u Raising Starts programu – uskoro!

Kako su od razvoja jednog rešenja za kreativce, uočili potrebu za drugim i uz podršku programa Raising Starts ubrzali svoj razvoj, sa nama dele Miodrag i Petar iz tima BrushGalaxy. Na istoimenoj prodajnoj platformi, korisnici iz celog sveta danas kupuju plugin-ove, tj digitalne četkice za Procreate softver za crtanje na iPad-u, uz uštedu i do 90%.
Ovo je njihova startap priča.

Šta vas je podstaklo da pokrenete BrushGalaxy? Kako ste procenili da umetničko tržište može biti isplativo?

– BrushGalaxy je marketplace platforma na kojoj korisnici mogu kupiti plugin-ove za softver za crtanje na iPad-u – ProCreate. Ljubav prema preduzetništvu i stvaranju proizvoda koji drugima olakšava život, bili su nam glavni pokretači. Plugin-ovi tj. digitalne četkice su već duže vreme popularne i kupuju se po različitim platformama na internetu, tako da je za njih oduvek postojala tražnja.
Kako ste prepoznali problem koji rešavate? Zašto postojeća rešenja nisu dovoljna?

– Pre pokretanje platforme BrushGalaxy imali smo platformu Designlever na kojoj smo prodavali digitalne proizvode za grafičke dizajnere, poput fontova i ilustracija, ali tokom njenog razvoja smo primetili veliki rast popularnosti digitalnog crtanja i korišćenja Procreate aplikacije. Pred samo lansiranje Designlever-a smo pivotirali i napravili potpuno novu platformu specijalizovanu za Procreate.

Četkice za Procreate je moguće kupiti i na ostalim platformama ali su preskupe, pa jedna četkica može koštati i više od 20$.

Šta donosi BrushGalaxy svojim korisnicima, u čemu je vaša najveća vrednost?

– BrushGalaxy pruža model pretplate svojim korisnicima gde za fiksan mesečni iznos kupci mogu skinuti određen broj četkica u zavisnosti od vrste mesečnog ili godišnjeg plana(pretplate). Tri najveće vrednosti su: širok izbor četkica, komercijalna licenca za sve proizvode i najbitnije od svega – novčana ušteda.

Naši konkurenti su velike marketplace platforme koje prodaju različite proizvode za grafičke dizajnere. Ovu su prodavnice sa velikim brojem poseta, međutim nijedna od njih ne pruža najbolje moguće korisničko iskustvo Procreate korisnicima. Naša ključna prednost je to što je naša platforma pravljena isključivo za Procreate korisnike i pritom smo daleko pristupačniji, te kupci mogu uštedeti i do 90% pri kupovini.

Koji su bili najveći izazovi u razvoju startapa, a šta prelomna tačka kada ste znali da treba da nastavite razvoj?

– Najveći izazov smo imali oko razvoja platforme. Zbog malog početnog budžeta platforma je pravljena sa nekoliko desetina plugin-ova što je dovodilo do nestabilnosti i „pucanja“. Nije postojala ni jedna prelomna tačka jer nam nikad kroz glavu nije prošla misao da li da radimo ovo ili ne. Od prvog dana lansiranja smo profitabilni i od tad imamo prosečan mesečni rast od 30%+.

Šta bi bio vaš savet za timove koji tek kreću u svoju startap priču?

– Testirajte svoju ideju sa korisnicima pre nego što uložite previše energije i para.

Kako je učešće u RS programu uticalo na vaš razvoj?

– Učešće u Raising Starts programu nam je donelo mnogo toga. Pre svega postali smo deo startap zajednice gde mnogo toga možemo da naučimo od mentora i ostalih timova. Veliki je broj korisnih radionica, webinar i meetup događaja. Pored finansijskih sredstava koje smo dobili, možemo slobodno reći da su nam savetodavne uluge bile od podjednake, ako ne i veće pomoći.

U kojoj fazi razvoja se sada nalazite i šta će biti najveći izazovi u narednom periodu?

– Za sada smo uspešno testirali MVP, napravili biznis model koji funkcioniše i trenutno širimo bazu korisnika. Naredni korak bi bio testiranje novih prodajnih kanala.
Koja tržišta su vam primarna i zašto?

– Najveći broj korisnika Procreate aplikacije dolazi iz Amerike, Kanade, Engleske, Nemačke i Australije. te smo se sasvim logično fokusirali na ova tržišta. s tim što akcenat stavljamo na američko tržište. Kupci iz SAD-a su pokazali da cene jednostavnost i lakoću pri korišćenju proizvoda, kao i dobru korisničku podršku.

Kako biste opisali put traženja investicija u Srbiji? Da li imate u planu nove investicije i gde tražite potencijalne investitore?

– Situacija nije idealna ali smatramo da je moguće pronaći investiciju ukoliko ste dovoljno uporni. Investicija nam jeste u planu, u potrazi smo za VC-jevima i angel investitorima, bilo domaćim ili inostranim. Biti deo zajednice kao što je NTP Beograd je značajno i ukoliko tražite investiciju, zbog dobre umreženosti sa domaćim i stranim investitorima.

Program Raising Starts realizuje se uz podršku Vlade Švajcarske, u okviru projekta “Tehnopark Srbija 2 – Podsticanje izvoza kroz razvoj tehnoloških parkova”. Program sprovodi Naučno-tehnološki park Beograd, u partnerstvu sa Naučno-tehnološkim parkom Niš i Naučno-tehnološkim parkom Čačak.