U toku novog javnog poziva za Raising Starts program za startape, upoznajemo vas sa kompanijama podržanim u prethodnom, prvom ciklusu – 13 kompanija dobilo je stručnu podršku za razvoj biznisa, rad 1 na 1 sa svojim mentorima, konekcije i finansijsku podršku do 15.000 CHF za ubrzan razvoj inovativne ideje i proboj na globalno tržište. Prijave za novi poziv dostupne su na LINKU!
HOM3D razvija platformu koja građevinskim kompanijama i agencijama na tržištu nekretnina omogućava da potencijalnim kupcima, još dok je objekat u izgradnji, kroz interaktivnu 3D i VR prezentaciju, pronude jasniju sliku kako će izgledati njihov budući dom.
Tim ima prethodno iskustvo u građevinskoj industriji, programiranju i biznisu, a program Raising Starts omogućio im je da svoju multidisciplinarnost stave u funkciju brže i efikasnije komercijalizacije rešenja. Sa nama dele razvojni put svoje ideje i dalje ambicije kako razvojem svoje tehnologije nameravaju da unaprede građevinsku industriju, u kojoj je još mnogo izazova koji primenom novih tehnologija mogu da budu rešeni.
Šta je posebnost HOM3D platforma, kako ona funkcioniše?
HOM3D. platforma je alat namenjem građevinskim kompanijama i agencijama na tržištu nekretnina kojim se efikasno uspostavljaju i upravlja odnosima sa kupcima dok je građevinski objekat još u fazi izgradnje. U pitanju je web platforma koju karakteriše jednostavnost i lakoća u upotrebi, kao i jedinstveni način interaktivne 3D i VR prezentacije koja doprinosi potpuno novom korisničkom iskustvu na bilo kom uređaju.Šta je problem koji ste prepoznali i kakvo rešenje platforma nudi korisnicima?
Problem koji je potvrđen na tržištu odnosi se na efikasniju upotrebu resursa koje građevinske kompanije i agencije za promet nekretnina ulažu u uspostavljanje i upravljanje odnosima sa njihovim kupcima u različitim fazama izgradnje jednog objekta. Ovde se pre svega misli na efikasnost prodajnog tima i uloženo vreme potrebno za prezentaciju objekata, zatim upravljanje odnosima tokom procesa izgradnje i prilagođavanje specifičnim potrebama vlasnika stanova, ali i briga o kupcima nakon što je objekat useljen. S druge strane, kupcima stanova omogućen je unapređen, jednostavan i realističan način vizualizacije buduće stambene jedinice upotrebom naprednih tehnologija, kojim se poboljšava proces donošenja odluke o kupovini i olakašava posao oko uređenja i održavanja stanova.
Koliko su prema vašim saznanjima napredne 3D i VR tehnologije prisutne u svetu nekretnina i shodno tome ko su vam prioritetni klijenti?
Poslednjih godina mnoge od ovih tehnologija uspešno su primenjene u promociji nekretnina. Posebno se ističu tehnlogije integrisanih 360 fotografija koje u postojećim objektima daju osećaj kretanja i boravljenja u prostoru. Međutim, primena ovih tehnologija u segmentu nekretnina koje su još u izgradnji, nije našla širu primenu. Zbog kompleksnosti procesa izrade i tehnoloških preduslova za upotrebu ove vrste formata, kompanije se često susreću sa visokim troškovima, a krajnji korisnici sa neadekvatnim korisničkim iskustvom. Naš tim rešio je ove izazove primenom metodologije i tehonologije koje smo sami razvili, pa su u našem fokusu prevashodno kompanije i agencije koje posluju na tržištu novogradnje.
Šta su najveći izazovi u razvoju ovakve tehnologije?
Najveći izazov predstalja optimizacija 3D modela i njihova realističnost, odnosno svođenje na nivo upotrebljivosti putem veb klijenta na mobilnom telefonu prosečnih performansi. Svakim danom usavršavamo metodologiju rada, a kako se budu razvijale performanse mobilnih telefona u budućnosti, tako će i ona biti značajnija. Iskustvo koje stičemo u ovoj oblasti osposobljava nas da istu metodologiju primenimo i u drugim industrijama, kao što su, na primer, obrazovanje ili turizam.
Koliki je potencijal za razvoj novih rešenja u ovoj industriji? Da li mislite da je izazovniji razvoj B2B ili B2C rešenja u njoj i zašto?
Građevinska industrija smatra se jednom od najsporijih sa aspekta usvajanje tehnoloških inovacija i postoji mnogo izazova koji primenom novih tehnologija mogu da budu rešeni. Uvažavajući činjenicu da je građevinsko tržište Srbije poslednjih godina u ekspanziji, to otvara mnogo mogućnosti da se različite inovacije testiraju na realim projektima. S tim u vezi, i naše rešenje je trenutno u fazi testiranja na jednom projektu u Beogradu i jednom u Novom Sadu. Izazov razvoja inovacija i u B2B i u B2C segmentu težak je onoliko koliko je teško naći sagovornika i partnera iz konkretnih industrija. Od samog početka naš tim je bio dobro pozicioniran u građevinskoj industriji, a vremenom smo stekli puno partnera koji nam pomažu u razvoju.
Koliko vam je i na koji način Raising Starts pomogao u razvoju startapa?
Doprinos programa Raising Starts je veliki, posebno sa aspekta konceptualizacije našeg rešenja. Premda naš tim ima puno iskustva u građevinskoj industriji, programiranju i u biznisu, ovaj program omogućio je da svoju multidisciplinarnost stavimo u funkciju brže i efikasnije komercijalizacije rešenja. Pored veoma kvalitetnih pradavača u okviru prve faze programa, posebno bismo se osvrnuli na sesije sa tehnološkim i biznis stručnjacima u okviru druge faze programa. Zajedno sa njima iskristalisali smo identitet našeg rešenja i definisali njegovu skalabilnosti.
Koliko je teško inovirati u tradicionalnim industrijama?
Dužina puta jedne inovacije od ideje do tržišta obrnuto je proporcionalna stepenu urgentnosti problema koji se rešava. Na ovu činjenicu nisu imune čak ni tradicionalne industrije. Međutim, ono što usporava primenu neke inovacije u tradicionalnoj industriji jeste stepen kompleksnosti tehnologije koja se primenjuje, kao i spremnost tržišta za usvajanje inovacija. Iz tog razloga trudimo se da rešenje za naše klijente i krajnje korisnike bude maksimlano jednostavno za upotrebu. Ako bismo posmatrali samo tržište novogradnje u Srbiji, reklo bi se da ni Internet nije potreban da biste prodali ili kupili stan. Međutim, ova ekspanzija građevinske delatnosti traži i unapređenje efikasnosti u upravljanju odnosima sa kupcima, a to jeste jedan od primarnih izazova koji HOM3D platforma nastoji da reši.
Kako testirate vaše rešenje, koja izvozna tržišta su vam primarna?
Testiranje platforme planirano je da ide u dve faze. U prvoj fazi testiramo sadržaj kao našu diferentnu prednost u odnosu na druga rešenja, odnosno efikasnosti upotrebe interaktivnih 3D modela objekata razvijenih na našoj metodologiji. Kako smo pomenuli, testiranje se vrši na dva projekta, jednom u Beogradu i jednom u Novom Sadu. Nakon što potvrdimo pretpostavke koje se odnose na sadržaj, prelazimo u drugu fazu testiranja, a to su funkcionalnosti CRM platforme za upravljanje odnosima sa kupcima. Što se tiče izvoza, to prevashodno zavisi od partnerstava koja nam mogu omogućiti pozicioniranje rešenja na stranom tržištu. Postoje zainteresovane strane da naše rešenje bude zastupljeno na nekoliko stranih tržišta, ali najpre želimo da završimo testiranje rešenja i osposobimo internu organizaciju procesa za ovakav jedan poduhvat.
Tržište Srbije je trenutno u specifičnoj fazi i nama predstavlja osnovu za testiranje rešenja, kao što smo ranije objasnili. Od rezultata tog procesa procenićemo potencijal za eventualno šire pozicioniranje. Potrebno je i da kupci stanova pozitivno odreaguju na sadržaj i da poslovnim klijentima ovo rešenje na naruši postojeće načine rada. Što se tiče potencijalnih klijenata, targetiramo građevinske kompanije srednje veličine sa ograničenim budžetima za oglašavanje, kao i agencije za prodaju nekretnina koje zastupaju objekte u izgradnji. Sa mnogima smo do sada već bili u kontaktu i trudimo se da kontinuirano sa njima održavamo dobre odnose.
Šta su vam prioriteti u daljem razvoju?
U narednih par meseci orijentisani smo na razvoj osnovnih funkcionalnosti HOM3D platforme za upravljanje odnosima sa kupcima, unapređenje metodologije rada sa interaktivnim 3Dmodelima i povećanje nivoa relističnosti, okončanje faze testiranja ove vrste sadržaja i pripremu pilot verzije kompletne platfome za testiranje. Takođe, razmatramo nove investicije i širenje razvojnog i prodajnog tima. Trenutnu fazu razvoja finansiramo iz sopstvenih sredstava i sredstava koje smo obezbedili kroz Raising Starts program. Kada budemo završili obe faze testiranja pripremićemo novi pitch za investitore, a ne isključujemo mogućnost razmatranja ponuda za zajednički razvoj rešenja sa kompanijama koje posluju na tržištu nekretnina.
Program Raising Starts realizuje se uz podršku Vlade Švajcarske, u okviru projekta “Tehnopark Srbija 2 – Podsticanje izvoza kroz razvoj tehnoloških parkova”. Program sprovodi Naučno-tehnološki park Beograd, u partnerstvu sa Naučno-tehnološkim parkom Niš i Naučno-tehnološkim parkom Čačak.