Најважнији савети о брендирању за глобално ширење стартапа - Лекције из креирање 250+ брендова - Naučno-tehnološki park Beograd

Najvažniji saveti o brendiranju za globalno širenje startapa – Lekcije iz kreiranje 250+ brendova

Nedavno je NTP Beograd ugostio Tomaša Petreka, CEO i suvlasnika međunarodnog studija za brendiranje GoBigname, koji pomaže startapima, malim i srednjim preduzećima i multinacionalnim kompanijama u razvoju brendova na stranim tržištima. U prezentaciji koju je predstavnicima srpskog startap ekosistema, prikazao je osnovne stvari koje je koristio u kreiranju više od 250 pokrenutih brendova tokom 12 godina rada GoBigname. Ključne takeaways sumirao je u ovom blog postu.
Kada se takmičite sa stotinama sličnih startapa za pažnju klijenta, korisnika i investitora, postaje sve važnije da izgradite svoj brend tako da bude prepoznatljiv među konkurencijom.
Međutim, u stvarnosti se uglavnom dešava suprotno.

Većina brendova nije prepoznatljiva
Novi izveštaj  Ipsosa i JKR govori o važnost prepoznatljivosti brenda u današnjem marketingu. Izveštaj je testirao pet ključnih svojstava brenda – logotipe, slogane, maskote, boje i proizvode– sa preko 26.000 ispitanika na globalnom nivou, dodeljujući svakom svojstvu standard prepoznatljivosti.

Rezultat? 85% brendova nije prepoznatljivo. Oni,navode, jednostavno uludo bacaju novac za marketing i podržavaju rast konkurencije.

U svetu startapa, često vidimo situaciju kao što je ona prikazana na snimku ekrana u nastavku, sa 20 različitih startapa koji se takmiče za novac istih korisnika ili investitora. A svi izgledaju skoro identično.

slika preuzeta sa https://www.linkedin.com/in/ezequielabramzon/

U ovom slučaju, suštinski važna lekcija je da ako su kodovi Vašeg brenda slični onima koje ima vaša konkurencija, vaš budžet za marketing se ne koristi efikasno. Razlog tome je što vaša ciljna grupa ne može lako da poveže vašu poruku sa vašim brendom, a to znači da svojim novcem na taj način zapravo podržavate konkurenciju.

Okvir za rešavanje problema

Pa kako možete da izbegnete upadanje u zamku da budete jedan od ovih 85% brendova koji nisu prepoznatljivi?

U GoBigname su razvili okvir koji se lako prati:
1. BUDITE JEDINSTVENI NA “ULICI” SVOG BRENDA
2. NAPRAVITE PREPOZNATLJIVI “SVETIONIK” BRENDA
3. ODRŽAVAJTE KONSISTENCIJU BRENDA

Demonstriraću moć ovog okvira kroz nedavnu studiju slučaja.

Jedan od klijenata, startap YUNO, deo Migros Group Switzerland, shvatio je pre širenja na druga tržišta koliko je sličan njegov brend identitet sa identitetom konkurencije.
Analizirali smo Ulicu njihovog brenda – kodovi konkurentskih brendova u Švajcarskoj i okolnim državama u kojima je planirano širenje. Na osnovu detaljne analize, zaključili smo da su trenutne boje brenda, loogotip i tekstovi neprepoznatljivi u ulici njihovog brenda.

Analizirali smo Ulicu njihovog brenda – kodovi konkurentskih brendova u Švajcarskoj i okolnim državama u kojima je planirano širenje. Na osnovu detaljne analize, zaključili smo da su trenutne boje brenda, loogotip i tekstovi neprepoznatljivi u ulici njihovog brenda.

Na osnovu ovih informacija, promenili smo primarnu boju brenda u žutu, jer je to bila jedna od najmanje korišćenih boja u ovom segmentu.

Drugi korak je bio da kreiramo njihov Brend svetionik—prepoznatljivu osobinu brenda koja pomaže korisnicima da ga prepoznaju za manje od dve sekunde u današnjoj eri poljuljane pažnje. Imali smo sjajnu ideju da stvorimo sistem prepoznatljivih oblika.
YUNO oblik kalendara nije samo element dizajna; to je moćna osobina brenda. Neprimetno povezuje offline i online komunikaciju, otelotvorujući glavnu misiju startapa YUNO – fleksibilno vlasništvo nad tehnologijom. Zamislite da iznajmljujete tehničku opremu podjednako jednostavno kao što označavate praznike na kalendaru. To je nivo jednostavnosti i pristupačnosti koji YUNO nudi, a sada je i kodiran u um korisnika, zahvaljujući amblemu brenda.

 

Skorašnje studije pokazuju da dosledni kodovi brenda mogu da utiču na rast prihoda startapa. Jedan od glavnih ciljeva u našoj saradnji sa YUNO bio je da izgradimo sistem obrazaca za drštvene medije, jednostavne za upotrebu, i reklame koje bi dosledno prikazivale kodove brenda što je više moguće.

Bonus saveti

Najvažniji koraci za uštedu novca na duže staze tokom izgradnje brenda:

  1. Sprovedite detaljno istraživanje zaštitnog znaka za ime vašeg brenda i registrujte ga što je brže moguće u EU + na drugim tržištima širenja kako biste sprečili pravne probleme tokom ekpanzije
  2. Proverite dostupnost domena i obezbedite sebi relevantni lokalni i .com domen što pre možete, jer će njihova cena nesumnjivo rasti tokom vremena (ponekad i do 500.000 EUR).
  3. Obratite pažnju na ime svog brenda kada se radi o potencijalnim kulturnim zamkama i jezičkim problemima na stranim tržištima, kako biste sprečili probleme sa reputacijom koja bi vas mogla skupo koštati, zajedno sa potencijalnim rebrendiranjem u budućnosti.

Na GoBigname Instagram stranici   naći ćete još o studijama slučaja koje su pomogle startapima da postanu globalni igrači, uključujući rebrendiranje brenda Slido sa više od 45 miliona korisnika koje je preuzeo Cisco, građenje brenda za Exponea koji je preuzeo Bloomreach i sada vredi preko $2.2 milijarde, rebrendiranje Berlin Brands Group čija je vrednost preko $1,2 milijarde ili brend koji smo stvorili od nule Rezztek –  koji je postao zvanično licenciran proizvod od strane NHL 2023. godine.

Kontaktirajte direktno Tomaša radi revizije brenda, razvoja brenda ili novih projekata stvaranja brenda Tomas@GoBigname.Com

Autor: Tomaš Petrek, CEO i suvlasnik kompanije GoBigname, Forbes 30 mlađi od 30