U organizaciji Udruženja prehrambenih tehnologa Srbije (UPTS) 17. juna je u Naučno-tehnološkom parku Beograd održano dvanaesto nacionalno studentsko takmičenje u kreiranju eko-inovativnih prehrambenih proizvoda – Ecotrophelia Srbija 2024.
Prvo mesto na takmičenju je osvojio tim Fasolosa Tehnološkog fakulteta u Leskovcu, Univerziteta u Nišu sa istoimenim proizvodom koji predstavlja vegan namaz na bazi crvenog pasulja i tropa šargarepe. Drugo mesto osvojio je AgriFive, tim sa Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Beogradu sa proizvodom BohoKol, fermentisani mlečni napitak sa dodatkom surutke i kolagena. Treće mesto osvojio je tim ProLab sa Akademije strukovnih studija Beograd, odsek Visoka hotelijerska škola sa proizvodom Sunflour, mešavinom brašna bogatih proteinima i vlaknima na bazi tropa koji zaostaju pri proizvodnji biljnih ulja.
– 12. nacionalno takmičenje Ecotrophelia Srbija okupilo je sjajne studentske timove sa inovativnim eko-idejama i proizvodima. Generalno, pobednici su svi koji su se danas našli na nacionalnoj smotri. Jedan tim se ipak za nijansu izdvojio od ostalih. Tim Fasolo će imati odličnu priliku, ali i veliki zadatak nakon izuzetnih uspeha timova Srbije prethodne dve godine, da predstavi svoju inovaciju na evropskom takmičenju najboljih studentskih timova Ecotrophelia Europe koje će ove godine biti održano u oktobru u Parizu, u okviru jednog od najvećih sajmova hrane, SIAL, kao i da prezentuje Srbiju kao inovacionu destinaciju i učestvuje u kreiranju evropske budućnosti u oblasti hrane“ izjavio je prof. dr Viktor Nedović, Predsednik Udruženja prehrambenih tehnologa Srbije i Organizacionog odbora nacionalnog takmičenja.
Takmičenje se organizuje u sklopu sprovođenja Strategije pametne specijalizacije Republike Srbije (4S) čiji je jedan od prioriteta „Hrana za budućnost“, pod pokroviteljstvom Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, kao i uz višegodišnju podršku Naučno – tehnološkog parka Beograd, Centra za promociju nauke, kao i uz trening i edukativnu podršku i partnerstvo sa organizacijom Helvetas, kompanijom De. Oetker, kao i Case Study Club-om, kako bi se podstaklo preduzetništvo među studentima i pomogao plasman inovativnih proizvoda na domaćem i međunarodnom tržištu.