У организацији Удружења прехрамбених технолога Србије (УПТС) 17. јуна је у Научно-технолошком парку Београд одржано дванаесто национално студентско такмичење у креирању еко-иновативних прехрамбених производа – Ecotrophelia Србија 2024.
Прво место на такмичењу је освојио tim Fasoloса Технолошког факултета у Лесковцу, Универзитета у Нишу са истоименим производом који представља веган намаз на бази црвеног пасуља и тропа шаргарепе. Друго место освојио је AgriFive, тим са Пољопривредног факултета Универзитета у Београду са производом БохоКол, ферментисани млечни напитак са додатком сурутке и колагена. Треће место освојио је тим ProLab са Академије струковних студија Београд, одсек Висока хотелијерска школа са производом Sunflour, мешавином брашна богатих протеинима и влакнима на бази тропа који заостају при производњи биљних уља.
– 12. национално такмичење Ecotrophelia Србија окупило је сјајне студентске тимове са иновативним еко-идејама и производима. Генерално, победници су сви који су се данас нашли на националној смотри. Један тим се ипак за нијансу издвојио од осталих. Тим Fasolo ће имати одличну прилику, али и велики задатак након изузетних успеха тимова Србије претходне две године, да представи своју иновацију на европском такмичењу најбољих студентских тимова Ecotrophelia Europe које ће ове године бити одржано у октобру у Паризу, у оквиру једног од највећих сајмова хране, SIAL, као и да презентује Србију као иновациону дестинацију и учествује у креирању европске будућности у области хране“ изјавио је проф. др Виктор Недовић, Председник Удружења прехрамбених технолога Србије и Организационог одбора националног такмичења.
Такмичење се организује у склопу спровођења Стратегије паметне специјализације Републике Србије (4С) чији је један од приоритета „Храна за будућност“, под покровитељством Министарства науке, технолошког развоја и иновација, као и уз вишегодишњу подршку Научно – технолошког парка Београд, Центра за промоцију науке, као и уз тренинг и едукативну подршку и партнерство са организацијом Хелветас, компанијом De. Oetker, као и Case Study Club-ом, како би се подстакло предузетништво међу студентима и помогао пласман иновативних производа на домаћем и међународном тржишту.