Раме уз раме са светом - DigiKidsRobotics: Платформа која учи децу да програмирају свог робота - Naučno-tehnološki park Beograd

Rame uz rame sa svetom – DigiKidsRobotics: Platforma koja uči decu da programiraju svog robota

U susret drugom ciklusu Raising Starts programa za startape, upoznajemo vas sa kompanijama podržanim u prvom – 13 kompanija dobilo je stručnu podršku za razvoj biznisa, rad 1 na 1 sa svojim mentorom, konekcije i finansijsku podršku do 15.000 CHF za ubrzan razvoj inovativne ideje i proboj na globalno tržište. Novi poziv stratap timovima i kompanijama za učešće u Raising Starts programu – uskoro!

DigiKidsRobotics razvija platformu za učenje robotike namenjenu deci, koja im omogućava da programiraju i upravljaju robotima na udaljenoj lokaciji. Cilj nije da svaki mladi korisnik postane programer, već da uči kako da koristi tehnologiju da bi ostvario svoje ideje, bez obzira čime želi da se bavi u budućnosti.

Sa velikim uspehom danas, i deca iz UK, Španije i Ekvadora programiraju robote na njihovoj platformi, uz puno učenja i zabave. Kako su uvideli vrednost tehnologije u službi stvaranja i gde im je i kako u globalnim ambicijama pomogao program Raising Starts, „Digijevci“ govore za naš blog.

Šta vas je motivisalo da pokrenete DigiKidsRobotics? Zašto ste se opredelili baš za edukaciju dece u upravljanju robotima?

– Mi verujemo da je tehnologija izuzetno sredstvo za razvoj čitavog spektra veština 21 veka ( kreativnosti, kompjuterskog načina razmišljanja, timskog rada, tehnika za rešavanje problema i komunikacije). Kada deca isprogramiraju svoj prvi program, to ostavlja snažan utisak na njih. Oni govore kompjuteru šta da uradi. Kada isporgraimiraju fizički uređaj, robota ili drona, taj utisak je još snažniji. Verujem da od tog momenta postaju zaintesovani za to kako funkcioniše svet oko njih i da prave prve korake, formirajući se kao, inovatori, mislioci i stvaraoci budućnosti.

Kako biste najjednostavnije opisali način na koji funkcioniše vaša platforma?

Naša platforma omogućava da deca programiraju i pokreću robote na udaljenoj lokaciji. Korona je nametnula remote learning kao dominantan model. Međutim, time je izgubljena mogućnost programiranja fizičkih uređaja.

Naša platforma teži da dozvoli deci da programiraju dronove i robote, baš kao da su u učionici. Učenici, mogu u realnom vremenu da vide i programiraju robote i osmotre učionicu. Predavači mogu da vide sve što učenici programiraju preko platforme, baš kao da su svi pristuni u jednoj prostoriji.

Koliko je trajao proces kreiranja i validiranja biznis ideje? Šta su vam bili osnovni parametri u tom procesu i kako su oni uticali na eventualne promene u odnosu na početne postavke?

Već dve godine držimo školicu robotike i programiranja Digi Klinci i kroz rad naše školice, uvideli smo koliku edukativnu vrednost tehnologija ima kada se koristi u službi stvaranja. Međutim, tek u okviru programa počeli smo sistematski da testiramo naše pretpostavke. Taj proces još traje i verujemo da će trajati sve vreme našeg postojanja, ali ključni period kreiranja i validacije je trajao oko dva meseca.

Bili smo fokusirani na problem – omogućiti deci da programiraju prave robote, na daljinu, u realnom vremenu. To je dovelo do toga da uz razvoj naše platforme, paralelno testiramo rešenja bazirana na postojećim softwarima koji nude mogućnost remote desktop access i screen sharinga. Uvideli smo da oba puta imaju smisla, postojeća rešenja mogu da se testiraju odmah i mi ih već sada koristimo da testiramo kurikulum koji smo razvili za ove potrebe. Međutim, imaju limit da ne mogu da se prilagođavaju specifičnim zahtevima, podrazumevaju brzu Internet konekciju i ne smanjuju troškove školicama robotike u vidu opreme koja je potrebna.

Naša platforma omogućava školama da na jednostavan i cenovno efikasan način, uključe programiranje fizičkih uređaja u svoje već postojeće programerske časove.

 

Omogućavate da deca koriste tehnologiju na edukativan način. Koliko dece ste do sada obučili veštinama robotike i programiranja?

Ako se računa naša offline škola, u pitanju je više od petsto dece. I oko tristo od tih petsto, i u ovom trenutku, pohađa našu školicu na različitim lokacijama. Imajući u vidu da svaka grupa ima najviše šestoro dece, ovaj broj nas čini posebno ponosnim.
Očekujemo da ćemo, uz pomoć platforme, dosetignuti i do znatno većeg broja dece, širom sveta.

Koliko su roditelji svesni da je potrebno spremiti decu za korišćenje savremenih tehnologija i to u “prave” svrhe?

Ogroman broj roditelja je svestan da je tehnologija budućnost. Međutim, potrebno je roditelje dodatno edukovati o dobroj i lošoj strani tehnologije. Veliki deo roditelja teži ka jednoj od dve krajnosti. Tehno entuzijasti, u programiranju ili sličnim inžinjerskim disciplinama, vide karijernu mogućnost za svoju decu, dok tehno skeptici podrazumevaju da je svaki boravak ispred ekrana štetan za decu i po pravilu ne dozvoljavaju ili limitiraju upotrebu tehnologije.

Naš edukativni cilj nije da deca postanu budući programeri. Mi se držimo daleko od te dve krajnosti. Učenje programiranja je bitno zato šte te uči kako da razmišljaš. Učenje robotike te pomera od ekrana i svoje ideje ostvaruješ u svetu koji te okružuje. Predugačak boravak za ekranima je svakako štetan, ali je uz vreme koje provode za ekranom, izuzetno bitno šta rade. Ako koriste tehnologiju kao aktivni stvaraoci, umesto kao konzumenti serviranih informacija, onda verujemo da su na dobroj strani tehnologije. I to je naš cilj, da ih učimo kako da koriste tehnologiju da ostvare sopstvene ideje. Verujemo da je bitno, ne samo za matematički nadarenu, već svu decu, bez obzira čime žele da se bave u budućnosti.

Imajući u vidu vašu ciljnu grupu, koja vrsta stručnjaka je, pored onih iz IT struke, potrebna za uspešan razvoj ovakve platforme?

U B2C modelu, predvači su ključni. Mi smo fokusirani na časove koje vode predavači i od njihovog osećaja za decu sve zavisi.

Koju lekciju ste naučili na teži način u svom dosadašnjem preduzetničkom iskustvu?

Plan je ništa, planiranje je sve 🙂 Veliki broj naših pretpostavki se pokazao netačnim. Takođe, mnogo naših procena vezanih za to koliko je vremena potrebno i koja oprema nam je potrebna za neke od ciljeva, pokazali su se kao promašaj.

Sa druge strane, stalno smo u kontaktu sa našim early adopter-ima i aktivno pratimo i menjamo planove kada god se pojavi jasna slika da nešto možemo bolje da izvdemo. Dosta smo pivotirali od samom početka, ali smo postali i komotni u konstantnom novom planiranju pošto mnogo jasnije možemo da objasnimo i sebi i drugima zašto menjamo planove.

Ko vam mogu biti saveznici u pozicioniranju na tržištu s obzirom na vašu ciljnu grupu?

Aktivno učestvujemo u grupama za učenje robotike i programiranje, ali formiramo i svoje zajednice roditelja koji su zainteresovani za temu razvoja veština 21 veka. B2B strategiju koja podrazumeva kontaktiranje školica koje bi bile zainteresovane za našu platformu, upravo razvijamo.

U čemu vam najviše znači učešće i podrška na programu Raising Starts?

U našem slučaju, sve faze podrške su nam od izuzetnog značaja. U fazi 1 smo, preciznije nego ikad pre, validirali ideju i utvrdili potrebu za ovim što radimo, procenili potencijal tržišta, analizirali trendove i iskristalisali naš Unique Value Proposal i profil ranog usvajača.
Po prolasku u fazu 2, dobili smo izuzetnu finansijsku podršku koju koristimo za nabavku audio i video opreme i programabilnih robota, ali i izuzetnu mentorsku podršku uz pomoć koje razrađujemo mnoge prioritete i aspekte naše ideje.

Na koji način vam je dodeljeni mentor pomogao u razvoju?

Uz pregršt jako dobrih uvida i saveta, u našem slučaju, ta podrška je i direktna. Mi u ovom trenutku imamo jednu grupu dece iz inostranstva, kojoj izvodimo naše remote robotics curriculum. Za sada sa velikim uspehom, deca iz UK, Španije i Ekvadora programiraju robote u našem prostoru, uz puno učenja i zabave 🙂

Naša primarna ideja je da globalizujemo i naše usluge i naš proizvod. Trenutno radimo specifikaciju i procenu troškova biznis i tehnološkog razvija i svakko planiramo da uđemo u priču podizanja novih investicija.

Šta će biti najveći izazovi u narednom periodu i kako planirate da ih prevaziđete?

Verujemo da će poslovni razvoj biti izazovan. Takođe, potrebno nam je da proširimo tim koji radi na tehničkoj strani rešenja i tu smo u pregovorima da uključimo još ljudi po modelu – early employee.

Program Raising Starts realizuje se uz podršku Vlade Švajcarske, u okviru projekta “Tehnopark Srbija 2 – Podsticanje izvoza kroz razvoj tehnoloških parkova”. Program sprovodi Naučno-tehnološki park Beograd, u partnerstvu sa Naučno-tehnološkim parkom Niš i Naučno-tehnološkim parkom Čačak.