Раме уз раме са светом - HOM3D: Паметни 3D алат за грађевинце - Naučno-tehnološki park Beograd

Раме уз раме са светом – HOM3D: Паметни 3D алат за грађевинце

У току новог јавног позива за Raising Starts програм за стартапе, упознајемо вас са компанијама подржаним у претходном, првом циклусу – 13 компанија добило је стручну подршку за развој бизниса, рад 1 на 1 са својим менторима, конекције и финансијску подршку до 15.000 CHF за убрзан развој иновативне идеје и пробој на глобално тржиште. Пријаве за нови позив доступне су на ЛИНКУ!

HOM3D развија платформу која грађевинским компанијама и агенцијама на тржишту некретнина омогућава да потенцијалним купцима, још док је објекат у изградњи, кроз интерактивну 3D и VR презентацију, пронуде јаснију слику како ће изгледати њихов будући дом.

Тим има претходно искуство у грађевинској индустрији, програмирању и бизнису, а програм Raising Starts омогућио им је да своју мултидисциплинарност ставе у функцију брже и ефикасније комерцијализације решења. Са нама деле развојни пут своје идеје и даље амбиције како развојем своје технологије намеравају да унапреде грађевинску индустрију, у којој је још много изазова који применом нових технологија могу да буду решени.

Шта је посебност HOM3D платформа, како она функционише?

HOM3D. платформа је алат намењем грађевинским компанијама и агенцијама на тржишту некретнина којим се ефикасно успостављају и управља односима са купцима док је грађевински објекат још у фази изградње. У питању је wеб платформа коју карактерише једноставност и лакоћа у употреби, као и јединствени начин интерактивне 3D и VR презентације која доприноси потпуно новом корисничком искуству на било ком уређају.

Шта је проблем који сте препознали и какво решење платформа нуди корисницима?

Проблем који је потврђен на тржишту односи се на ефикаснију употребу ресурса које грађевинске компаније и агенције за промет некретнина улажу у успостављање и управљање односима са њиховим купцима у различитим фазама изградње једног објекта. Овде се пре свега мисли на ефикасност продајног тима и уложено време потребно за презентацију објеката, затим управљање односима током процеса изградње и прилагођавање специфичним потребама власника станова, али и брига о купцима након што је објекат усељен. С друге стране, купцима станова омогућен је унапређен, једноставан и реалистичан начин визуализације будуће стамбене јединице употребом напредних технологија, којим се побољшава процес доношења одлуке о куповини и олакашава посао око уређења и одржавања станова.

Колико су према вашим сазнањима напредне 3D и VR технологије присутне у свету некретнина и сходно томе ко су вам приоритетни клијенти?

Последњих година многе од ових технологија успешно су примењене у промоцији некретнина. Посебно се истичу технлогије интегрисаних 360 фотографија које у постојећим објектима дају осећај кретања и борављења у простору. Међутим, примена ових технологија у сегменту некретнина које су још у изградњи, није нашла ширу примену. Због комплексности процеса израде и технолошких предуслова за употребу ове врсте формата, компаније се често сусрећу са високим трошковима, а крајњи корисници са неадекватним корисничким искуством. Наш тим решио је ове изазове применом методологије и техонологије које смо сами развили, па су у нашем фокусу превасходно компаније и агенције које послују на тржишту новоградње.

Шта су највећи изазови у развоју овакве технологије?

Највећи изазов предстаља оптимизација 3D модела и њихова реалистичност, односно свођење на ниво употребљивости путем веб клијента на мобилном телефону просечних перформанси. Сваким даном усавршавамо методологију рада, а како се буду развијале перформансе мобилних телефона у будућности, тако ће и она бити значајнија. Искуство које стичемо у овој области оспособљава нас да исту методологију применимо и у другим индустријама, као што су, на пример, образовање или туризам.

Колики је потенцијал за развој нових решења у овој индустрији? Да ли мислите да је изазовнији развој B2B или B2C решења у њој и зашто?

Грађевинска индустрија сматра се једном од најспоријих са аспекта усвајање технолошких иновација и постоји много изазова који применом нових технологија могу да буду решени. Уважавајући чињеницу да је грађевинско тржиште Србије последњих година у експанзији, то отвара много могућности да се различите иновације тестирају на реалим пројектима. С тим у вези, и наше решење је тренутно у фази тестирања на једном пројекту у Београду и једном у Новом Саду. Изазов развоја иновација и у Б2Б и у Б2Ц сегменту тежак је онолико колико је тешко наћи саговорника и партнера из конкретних индустрија. Од самог почетка наш тим је био добро позициониран у грађевинској индустрији, а временом смо стекли пуно партнера који нам помажу у развоју.

Колико вам је и на који начин Raising Starts помогао у развоју стартапа?

Допринос програма Raising Starts је велики, посебно са аспекта концептуализације нашег решења. Премда наш тим има пуно искуства у грађевинској индустрији, програмирању и у бизнису, овај програм омогућио је да своју мултидисциплинарност ставимо у функцију брже и ефикасније комерцијализације решења. Поред веома квалитетних прадавача у оквиру прве фазе програма, посебно бисмо се осврнули на сесије са технолошким и бизнис стручњацима у оквиру друге фазе програма. Заједно са њима искристалисали смо идентитет нашег решења и дефинисали његову скалабилности.

Колико је тешко иновирати у традиционалним индустријама?

Дужина пута једне иновације од идеје до тржишта обрнуто је пропорционална степену ургентности проблема који се решава. На ову чињеницу нису имуне чак ни традиционалне индустрије. Међутим, оно што успорава примену неке иновације у традиционалној индустрији јесте степен комплексности технологије која се примењује, као и спремност тржишта за усвајање иновација. Из тог разлога трудимо се да решење за наше клијенте и крајње кориснике буде максимлано једноставно за употребу. Ако бисмо посматрали само тржиште новоградње у Србији, рекло би се да ни Интернет није потребан да бисте продали или купили стан. Међутим, ова експанзија грађевинске делатности тражи и унапређење ефикасности у управљању односима са купцима, а то јесте један од примарних изазова који HOM3D платформа настоји да реши.

Како тестирате ваше решење, која извозна тржишта су вам примарна?

Тестирање платформе планирано је да иде у две фазе. У првој фази тестирамо садржај као нашу диферентну предност у односу на друга решења, односно ефикасности употребе интерактивних 3D модела објеката развијених на нашој методологији. Како смо поменули, тестирање се врши на два пројекта, једном у Београду и једном у Новом Саду. Након што потврдимо претпоставке које се односе на садржај, прелазимо у другу фазу тестирања, а то су функционалности CRM платформе за управљање односима са купцима. Што се тиче извоза, то превасходно зависи од партнерстава која нам могу омогућити позиционирање решења на страном тржишту. Постоје заинтересоване стране да наше решење буде заступљено на неколико страних тржишта, али најпре желимо да завршимо тестирање решења и оспособимо интерну организацију процеса за овакав један подухват.
Тржиште Србије је тренутно у специфичној фази и нама представља основу за тестирање решења, као што смо раније објаснили. Од резултата тог процеса проценићемо потенцијал за евентуално шире позиционирање. Потребно је и да купци станова позитивно одреагују на садржај и да пословним клијентима ово решење на наруши постојеће начине рада. Што се тиче потенцијалних клијената, таргетирамо грађевинске компаније средње величине са ограниченим буџетима за оглашавање, као и агенције за продају некретнина које заступају објекте у изградњи. Са многима смо до сада већ били у контакту и трудимо се да континуирано са њима одржавамо добре односе.

Шта су вам приоритети у даљем развоју?

У наредних пар месеци оријентисани смо на развој основних функционалности HOM3D платформе за управљање односима са купцима, унапређење методологије рада са интерактивним 3Dмоделима и повећање нивоа релистичности, окончање фазе тестирања ове врсте садржаја и припрему пилот верзије комплетне платфоме за тестирање. Такође, разматрамо нове инвестиције и ширење развојног и продајног тима. Тренутну фазу развоја финансирамо из сопствених средстава и средстава које смо обезбедили кроз Raising Starts програм. Када будемо завршили обе фазе тестирања припремићемо нови питцх за инвеститоре, а не искључујемо могућност разматрања понуда за заједнички развој решења са компанијама које послују на тржишту некретнина.

Програм Raising Starts реализује се уз подршку Владе Швајцарске, у оквиру пројекта “Технопарк Србија 2 – Подстицање извоза кроз развој технолошких паркова”. Програм спроводи Научно-технолошки парк Београд, у партнерству са Научно-технолошким парком Ниш и Научно-технолошким парком Чачак.