Konkurencija je dobra za startape – ovo ste sigurno već nebrojano puta čuli.
Iako svi pomalo od nje zaziru, budući da unosi dodatni stres startapima koji su inače osuđeni na put borbe i neizvesnosti, ući u tržišni ring i borbu sa konkurentima, zapravo je dodatni vetar u leđa ka uspehu.
Analizom aktivnosti i pristupaka konkurencije, možete unaprediti svoje poslovanje, širiti svoja znanja, postajati inovativniji u svom razvoju, i najvažnije – ojačati svoju poziciju na tržištu.
Da biste sami pratili i sagledali sve aspekte šta konkurencija radi i na koji način, trebalo bi vam verovatno stotine, pa i hiljade Google pretraga. Mi smo sumirali 25 alata, kao prečice startapima za “špijuniranje” konkurencije online, podeljene u 6 grupa: website traffic, SEO, oglašavanje, društvene mreže, email marketing i content.
Vi odaberite one koji vam mogu biti najkorisniji da optimizujete svoje vreme i dođete do relevatnih informacija.
Website tracking:
- SimilarWeb – alat za praćenje saobraćaja na website-ovima kao, i odakle saobraćaj dolazi. Mogućnost da se koristi i kao Chrome extenzija
- MozBar – ekstenzija na pretraživačima koja prati koliko su domeni popularni u “očima” Google-a
- Wappalyzer – Chrome ekstenzija koja daje informacije koje tehnologije se koriste u okviru sajta (npr. Google tag, node.js, JSS, Microsoft clarity, Faceboo Pixel i sl.)
- Google search operators – s obzirom da na Google-u ima previše informacija, ovaj website nudi modifikatore radi lakšeg i bržeg pronalaska onih koje su vam potrebne o vašoj konkurenciji
- CSS Peeper – besplatna ekstenzija na pretraživaču koja prikuplja informacije o dizajnu web stranice, kao što su boje, fontovi, elementi i fotografije
SEO:
- Ubersuggest – besplatan alat za testiranje backlink-ova i analiziranje saobraćaja izabranog domena
- Majestic – pruža informacije koliko backlink-ova je dobio određen content i kako se rangira na Google-u
- SEMrush – SEO alat koji može da prati sve informacije kao i prethodna dva, kao i da izvuče i meri ključne reči koje taj domen koristi
- Ahrefs – pomoću ovog alata možete izvući ključne reči koje određeni domen koristi i proceniti koliko te reči donose saobraćaja
- Pro rank tracker – nudi brzu pretragu i rangiranje ključnih reči po domenu
- Wordstream – rangira popularnost reči na Google-u koje koristi domen koji ste postavili. Ovaj besplatan alat takođe filtrira informacije po industriji ili državi, i daje procenu koliko bi koštao klik ukoliko biste tu reč koristili za reklamu
Oglašavanje:
- iSpionage – analizira PPC kampanje domena, kao i koje ključne reči koriste za kampanju
- Meta Ads library – besplatan alat u okviru Mete (Facebook-a) gde možete videti aktivne kampanje stranica
- Moat – digitalni pretraživač reklama, koji daje informacije kada je reklama bila aktivna, koji vizuali su korišćeni i kolika je uspešnost kampanje
- Spyfu – jednostavan alat za početnike, koji slično kao iSpionage meri PPC
Društvene mreže:
- Phlanx – Instagram engagement kalkulator
- Social Blade – meri broj pratioca profila na svim mrežama kao i njihov rang
- Social Mention – prati pominjanja brenda koji pretražujete – kako ih pominju, koliko često i u kom sentimentu
- Fanpage Karma – pruža informacije o broju pratilaca, nedeljnom rastu, broju postova i reach-u po danu
- Hootsuite – Jednostavno naznačite ko vam je konkurencija, a Hootsuit će pratiti aktivnost, ključne reči, hashtag-ove, itd…
Email marketing:
- Mailcharts – upoređuje vašu kampanju sa kampanjom konkurencije, nudeći i uvid u njihov newsletter (subject, analitika…)
- Owlletter – sakuplja newslettere i ogranizuje ih u user-friendly dashboard, sa ekstenzivnom analitikom
Content:
- Buzzsumo – daje listu top contenta na temu koju izaberete kao i engagement rate na različitim platformama
- Feedly– ako želite da držite blogove “na oku” bez da konstano ulazite na sajt konkurencije, ovo alat će vam pomoći u tome
- PlagiarismCheck.org – besplatan alat koji proverava da li konkurencija plagira vaš pisani content