Joberty, платформа која омогућава запосленима да оставе свој утисак како заиста изгледа рад у њиховој IT компанији, а кандидатима да пронађу посао који им највише одговара, данас броји више од 16.000 регистрованих корисника. Њихова тежња да повећају транспарентност у IT индустрији брзо је наишла на добре реакције и потврдила да за оно што раде постоји потреба на тржишту – глобалном.
Тим и свој микс знања и вештина, виде и као своју највећу предност. Водећи се принципима и вредностима стартапа из Силицијумске долине, планирају ширење на нова тржишта и своју стартап причу граде раме уз раме са светом.
Kако је текао развојни пут Joberty -ја, где лежи инспирација да истрају, постоји ли “формула успеха” и шта даље, са нама је поделио Никола Мијаиловић, CEO и кооснивач стартапа Joberty.

– У IT индустрији у Србији преко 80% запослених су пасивни кандидати. То значи да имају посао и не траже нови, па самим тим не посећују традиционалне портале за запошљавање. Сваким даном добијају понуде од регрутера путем LinkedIn-а или препорука. Да би одлучили која је фирма за њих најбоља, потребан им је поуздан извор информација. Тако смо дошли на идеју да направимо платформу за IT професионалце, где ће моћи да сазнају како заиста изгледа рад у IT компанијама, путем анонимних коментара садашњих и бивших запослених.
С обзиром на то да Joberty тим чине људи са вишегодишњим искуством у HR и IT индустрији, бољке обе стране су нам од раније биле познате, тако да смо од идеје до реализације дошли у веома кратком временском року. Платформа је лансирана првобитно само за наше пријатеље из IT индустрије који су потврдили да су наше претпоставке биле тачне. У августу 2019. сајт је постао јавно доступан, а потреба да се повећа транспарентност у IT индустрији у Србији је доживела свој врхунац. Први корисници су јако позитивно реаговали и нудили несебично своју подршку за све што нам треба, од QА тестирања платформе до повезивања са другима који нам могу помоћи. Данас имамо 100.000 месечних посета, више од 16.000 регистрованих корисника и 400 IT компанија са којим сарађујемо.
Шта би саветовао тимовима који су на почетку, шта је најважније за прве стартап кораке и где наћи потребну подршку?
– Мислим да је важно да на самом почетку свима испричате за своју идеју. Што више људи чује шта планирате да урадите, брже ћете добити feedback да ли сте на правом путу без претходног улажења у трошкове развоја производа. Kада пребродите страх од јавне осуде и схватите да ваша идеја има потребу на тржишту, онда треба ићи даље и тражити сваки вид подршке који можете добити. У најранијим фазама развоја важно је да ствари поставите на добрим основама и да своје ресурсе не расипате на погрешне стране. Едукација, савет ментора или људи који су прошли сличан развојни пут, некада су од непроцењиве важности да не направите грешку у корацима на самом почетку, што вас касније може скупо коштати. А верујте ми да ће грешака бити пуно јер не постоји формула за успех. Верујте у себе и успоставите систем подршке од првих дана. НТП заједница је ваш први најбољи пријатељ на овом путу! ?
Kолико је било изазовно окупити прави тим и шта данас видиш као вашу највећу предност?
– Тим је најважнији. Од већине инвеститора можете чути да првенствено улажу у тим, а тек касније у идеју. За све што радим увек прво бирам људе са којима желим да радим, а потом и који могу највише да допринесу. Ако желите да створите успешну компанију, морате окупити тим А класе. Најбољи таленти хоће да раде са најбољима. Моја срећа је што сам јако брзо пронашао своју екипу. Није било гаранција да ће све функционисати, али узајамно поверење и спремност на ризик су нешто на чему смо сви од првог дана инсистирали. Наша највећа предност је што поседујемо прави микс знања и вешина за причу коју градимо. Свако има своје одоворности и слободу да одлучи који је најбољи начин да се дође до жељених резултата.
Kако сте дошли до првих корисника, ко су данас ваши клијенти?
– Након првих корисника и првих коментара на платформи, врло брзо се прочуло за нас. Прве компаније су већ знале за Joberty када смо их контактирали тако да је сарадња лако успостављена. Данас сарађујемо са више од 400 IT компанија међу којима су Microsoft, Nordeus, Levi9, Endava, HTEC Group, итд.
У чему вам највише значи то што сте део НТП заједнице?
– Имали смо прилику да презентујемо своју идеју у оквиру разних стартап такмичења на интернационалном нивоу. НТП заједница окупља велики број VC фондова и инвеститора, до којих нам је олакшан приступ у сваком смислу те речи. Размена искуства са осталим члановима стартап екосистеам је веома корисна, а велики број предавања и курсева који нам је увек доступан сви са великом преданошћу похађамо.
Шта је оно што ваш стартап ставља раме уз раме са светом?
– Проблеми наше циљне групе су глобални, тако да наш производ може да се скалира на било које тржиште, а са тимом из Србије трошкови развоја платформе су нижи него у другим западним земљама. Начином рада и размишљања трудимо се да радимо попут стартапа у Silicon Valley-у, а иако смо миљама географски удаљени, у нашим мислима нисмо баш тако далеко ?
Kоји су даљи планови за Joberty?
– Joberty ускоро осваја нова тржишта, док неуморно радимо на свим детаљима производа у Србији. Тренутно смо у процесу тражења инвестиције и припреме за излазак на нова тржишта. Желимо нашим корисницима да пружимо све доступне информације на најбољи могући начин. Иако је будућност стартапа увек неизвесна, верујемо да ће потреба за производом као што је наш наставити да расте и у годинама које долазе.