Joberty, platforma koja omogućava zaposlenima da ostave svoj utisak kako zaista izgleda rad u njihovoj IT kompaniji, a kandidatima da pronađu posao koji im najviše odgovara, danas broji više od 16.000 registrovanih korisnika. Njihova težnja da povećaju transparentnost u IT industriji brzo je naišla na dobre reakcije i potvrdila da za ono što rade postoji potreba na tržištu – globalnom.
Tim i svoj miks znanja i veština, vide i kao svoju najveću prednost. Vodeći se principima i vrednostima startapa iz Silicijumske doline, planiraju širenje na nova tržišta i svoju startap priču grade rame uz rame sa svetom.
Kako je tekao razvojni put Joberty -ja, gde leži inspiracija da istraju, postoji li “formula uspeha” i šta dalje, sa nama je podelio Nikola Mijailović, CEO i koosnivač startapa Joberty.
– U IT industriji u Srbiji preko 80% zaposlenih su pasivni kandidati. To znači da imaju posao i ne traže novi, pa samim tim ne posećuju tradicionalne portale za zapošljavanje. Svakim danom dobijaju ponude od regrutera putem LinkedIn-a ili preporuka. Da bi odlučili koja je firma za njih najbolja, potreban im je pouzdan izvor informacija. Tako smo došli na ideju da napravimo platformu za IT profesionalce, gde će moći da saznaju kako zaista izgleda rad u IT kompanijama, putem anonimnih komentara sadašnjih i bivših zaposlenih.
S obzirom na to da Joberty tim čine ljudi sa višegodišnjim iskustvom u HR i IT industriji, boljke obe strane su nam od ranije bile poznate, tako da smo od ideje do realizacije došli u veoma kratkom vremenskom roku. Platforma je lansirana prvobitno samo za naše prijatelje iz IT industrije koji su potvrdili da su naše pretpostavke bile tačne. U avgustu 2019. sajt je postao javno dostupan, a potreba da se poveća transparentnost u IT industriji u Srbiji je doživela svoj vrhunac. Prvi korisnici su jako pozitivno reagovali i nudili nesebično svoju podršku za sve što nam treba, od QA testiranja platforme do povezivanja sa drugima koji nam mogu pomoći. Danas imamo 100.000 mesečnih poseta, više od 16.000 registrovanih korisnika i 400 IT kompanija sa kojim sarađujemo.
Šta bi savetovao timovima koji su na početku, šta je najvažnije za prve startap korake i gde naći potrebnu podršku?
– Mislim da je važno da na samom početku svima ispričate za svoju ideju. Što više ljudi čuje šta planirate da uradite, brže ćete dobiti feedback da li ste na pravom putu bez prethodnog ulaženja u troškove razvoja proizvoda. Kada prebrodite strah od javne osude i shvatite da vaša ideja ima potrebu na tržištu, onda treba ići dalje i tražiti svaki vid podrške koji možete dobiti. U najranijim fazama razvoja važno je da stvari postavite na dobrim osnovama i da svoje resurse ne rasipate na pogrešne strane. Edukacija, savet mentora ili ljudi koji su prošli sličan razvojni put, nekada su od neprocenjive važnosti da ne napravite grešku u koracima na samom početku, što vas kasnije može skupo koštati. A verujte mi da će grešaka biti puno jer ne postoji formula za uspeh. Verujte u sebe i uspostavite sistem podrške od prvih dana. NTP zajednica je vaš prvi najbolji prijatelj na ovom putu! ?
Koliko je bilo izazovno okupiti pravi tim i šta danas vidiš kao vašu najveću prednost?
– Tim je najvažniji. Od većine investitora možete čuti da prvenstveno ulažu u tim, a tek kasnije u ideju. Za sve što radim uvek prvo biram ljude sa kojima želim da radim, a potom i koji mogu najviše da doprinesu. Ako želite da stvorite uspešnu kompaniju, morate okupiti tim A klase. Najbolji talenti hoće da rade sa najboljima. Moja sreća je što sam jako brzo pronašao svoju ekipu. Nije bilo garancija da će sve funkcionisati, ali uzajamno poverenje i spremnost na rizik su nešto na čemu smo svi od prvog dana insistirali. Naša najveća prednost je što posedujemo pravi miks znanja i vešina za priču koju gradimo. Svako ima svoje odovornosti i slobodu da odluči koji je najbolji način da se dođe do željenih rezultata.
Kako ste došli do prvih korisnika, ko su danas vaši klijenti?
– Nakon prvih korisnika i prvih komentara na platformi, vrlo brzo se pročulo za nas. Prve kompanije su već znale za Joberty kada smo ih kontaktirali tako da je saradnja lako uspostavljena. Danas sarađujemo sa više od 400 IT kompanija među kojima su Microsoft, Nordeus, Levi9, Endava, HTEC Group, itd.
U čemu vam najviše znači to što ste deo NTP zajednice?
– Imali smo priliku da prezentujemo svoju ideju u okviru raznih startap takmičenja na internacionalnom nivou. NTP zajednica okuplja veliki broj VC fondova i investitora, do kojih nam je olakšan pristup u svakom smislu te reči. Razmena iskustva sa ostalim članovima startap ekosisteam je veoma korisna, a veliki broj predavanja i kurseva koji nam je uvek dostupan svi sa velikom predanošću pohađamo.
Šta je ono što vaš startap stavlja rame uz rame sa svetom?
– Problemi naše ciljne grupe su globalni, tako da naš proizvod može da se skalira na bilo koje tržište, a sa timom iz Srbije troškovi razvoja platforme su niži nego u drugim zapadnim zemljama. Načinom rada i razmišljanja trudimo se da radimo poput startapa u Silicon Valley-u, a iako smo miljama geografski udaljeni, u našim mislima nismo baš tako daleko ?
Koji su dalji planovi za Joberty?
– Joberty uskoro osvaja nova tržišta, dok neumorno radimo na svim detaljima proizvoda u Srbiji. Trenutno smo u procesu traženja investicije i pripreme za izlazak na nova tržišta. Želimo našim korisnicima da pružimo sve dostupne informacije na najbolji mogući način. Iako je budućnost startapa uvek neizvesna, verujemo da će potreba za proizvodom kao što je naš nastaviti da raste i u godinama koje dolaze.