Успешна прича из заједнице: Joberty 2.0 - Naučno-tehnološki park Beograd

Успешна прича из заједнице: Joberty 2.0

Мали тим људи сачињен од три software developer-а, једног product manager-а и једног QА у јуну 2019. године покренуо је Joberty – стартап који девелоперима помаже да доносе боље каријерне одлуке. Три године касније, Joberty има 70.000+ корисника, 1.000+ компанија са којима сарађују, 30+ запослених, а осим Србије послују на још 5 тржишта: у Хрватској, Румунији, Бугарској, Северној Македонији и Словенији!

Почетком новембра лансирали су Joberty 2.0 који подразумева UX/UI редизајн и нове типове утисака – уместо досадашњих 3 типа утиска (коментар, плата и интервју), корисници сада имају 5 нових типова утисака, укључујући и смисао онога што раде – сврху (производ/технологија, култура/тим, плата, сврха и интервју).

Део наше заједнице Joberty је готово од својих почетака, у НТП-у су имали и свој први pitch, а 3 године касније са Душицом Лукић,  product manager-om и једним од co-founder-а Joberty-а, причамо о новој 2.0 верзији и даљим плановима.

Joberty 2.0 за трећи рођендан компаније. Зашто сада и који су новитети за кориснике?

– Далек је био пут од Joberty 1.0 до 2.0 па смо зато тек сада 3 године касније изашли са новом верзијом производа пред кориснике. Пуно сазнања, истраживања, корисничких интервјуа, успона и падова стоји иза верзије 2.0. Прво смо производ из Србије променили за лансирање на тржиште Хрватске тако да има 7 типова утисака. А онда смо и тај производ променили за тржишта Бугарске, Румуније, Северне Македоније и Словеније и храбро изашли са 5 типова утисака и успехом на тим тржиштима одлучили да то постане наш Јобертy 2.0. Сачекали смо да валидирамо хипотезе на тржиштима региона пре него што смо најновију верзију спустили и на тржиште Србије. Поред нових типова утисака, Joberty 2.0 изгледа потпуно другације од 1.0. Урадили смо редизајн платформе и унапредили корисничко искуство. Уз то додали смо и неколико функционалности које олакшавају корисницима потрагу за информацијама.

Кључна разлика у оносу на Joberty 1.0 је нови тип утиска – сврха или смисао онога што неко ради. Зашто је то новина чак и на светском нивоу?

– Чињеница је да нас је пандемија променила. Схватили смо шта је стварно важно. У последњих пар година са појавом The Great Resignition сврха постаје скоро па пресудна за запослене у ИТ индустрији. Она је окидач за промену посла и као таква почиње да заузима централно место у фокусу програмера али и tech компанија. За нас су то све били индикатори да је тржиште спремно за ову новину.

Колико је на увођење овог утиска утицало ваше искуство у развоју Joberty-ја као стартапа?

– Свака јавна победа или успех на нашем путу, дошао је након наших личних победа. Све што смо представили у верзији 2.0 морали смо ми први да проживимо и спознамо у себи, нашој орагнизацији а онда и на тржишту. То је значило да смо се оголили, сагледали из свих углова неким другим очима и онда храбро изградили нешто што остаје и после нас – чињеница да смо допринели грађењу бољег ИТ света.

Шта је следећи корак за Joberty?

– Joberty има велике амбиције и ми не престајемо да сањамо велике снове. Следеће што очекујемо је успех на неком глобалном тржишту где ћемо доказати да производ може бити успешан не само у региону из ког долазимо. Поред тога фокус ће нам бити на нашим запосленима, њиховом развоју и организацији тимова. Јер само онда када смо јаки као тим можемо бити сигурни да светски успех неће изостати.