Mali tim ljudi sačinjen od tri software developer-a, jednog product manager-a i jednog QA u junu 2019. godine pokrenuo je Joberty – startap koji developerima pomaže da donose bolje karijerne odluke. Tri godine kasnije, Joberty ima 70.000+ korisnika, 1.000+ kompanija sa kojima sarađuju, 30+ zaposlenih, a osim Srbije posluju na još 5 tržišta: u Hrvatskoj, Rumuniji, Bugarskoj, Severnoj Makedoniji i Sloveniji!
Početkom novembra lansirali su Joberty 2.0 koji podrazumeva UX/UI redizajn i nove tipove utisaka – umesto dosadašnjih 3 tipa utiska (komentar, plata i intervju), korisnici sada imaju 5 novih tipova utisaka, uključujući i smisao onoga što rade – svrhu (proizvod/tehnologija, kultura/tim, plata, svrha i intervju).
Deo naše zajednice Joberty je gotovo od svojih početaka, u NTP-u su imali i svoj prvi pitch, a 3 godine kasnije sa Dušicom Lukić, product manager-om i jednim od co-founder-a Joberty-a, pričamo o novoj 2.0 verziji i daljim planovima.
Joberty 2.0 za treći rođendan kompanije. Zašto sada i koji su noviteti za korisnike?
– Dalek je bio put od Joberty 1.0 do 2.0 pa smo zato tek sada 3 godine kasnije izašli sa novom verzijom proizvoda pred korisnike. Puno saznanja, istraživanja, korisničkih intervjua, uspona i padova stoji iza verzije 2.0. Prvo smo proizvod iz Srbije promenili za lansiranje na tržište Hrvatske tako da ima 7 tipova utisaka. A onda smo i taj proizvod promenili za tržišta Bugarske, Rumunije, Severne Makedonije i Slovenije i hrabro izašli sa 5 tipova utisaka i uspehom na tim tržištima odlučili da to postane naš Joberty 2.0. Sačekali smo da validiramo hipoteze na tržištima regiona pre nego što smo najnoviju verziju spustili i na tržište Srbije. Pored novih tipova utisaka, Joberty 2.0 izgleda potpuno drugacije od 1.0. Uradili smo redizajn platforme i unapredili korisničko iskustvo. Uz to dodali smo i nekoliko funkcionalnosti koje olakšavaju korisnicima potragu za informacijama.
Ključna razlika u onosu na Joberty 1.0 je novi tip utiska – svrha ili smisao onoga što neko radi. Zašto je to novina čak i na svetskom nivou?
– Činjenica je da nas je pandemija promenila. Shvatili smo šta je stvarno važno. U poslednjih par godina sa pojavom The Great Resignition svrha postaje skoro pa presudna za zaposlene u IT industriji. Ona je okidač za promenu posla i kao takva počinje da zauzima centralno mesto u fokusu programera ali i tech kompanija. Za nas su to sve bili indikatori da je tržište spremno za ovu novinu.
Koliko je na uvođenje ovog utiska uticalo vaše iskustvo u razvoju Joberty-ja kao startapa?
– Svaka javna pobeda ili uspeh na našem putu, došao je nakon naših ličnih pobeda. Sve što smo predstavili u verziji 2.0 morali smo mi prvi da proživimo i spoznamo u sebi, našoj oragnizaciji a onda i na tržištu. To je značilo da smo se ogolili, sagledali iz svih uglova nekim drugim očima i onda hrabro izgradili nešto što ostaje i posle nas – činjenica da smo doprineli građenju boljeg IT sveta.
Šta je sledeći korak za Joberty?
– Joberty ima velike ambicije i mi ne prestajemo da sanjamo velike snove. Sledeće što očekujemo je uspeh na nekom globalnom tržištu gde ćemo dokazati da proizvod može biti uspešan ne samo u regionu iz kog dolazimo. Pored toga fokus će nam biti na našim zaposlenima, njihovom razvoju i organizaciji timova. Jer samo onda kada smo jaki kao tim možemo biti sigurni da svetski uspeh neće izostati.