Kако се праве игрице за милионе корисника? - Naučno-tehnološki park Beograd

Kако се праве игрице за милионе корисника?

Научно технолошки парк у Београду током целе 2021. организује серију едукативних вебинара Raising Talks у којима гостују успешни стартап оснивачи и истакнути појединци технолошке заједнице.

Ако сте којим случајем гледали одличан серијал о игрицама из независних продукција (Indie Game: The Movie), позната вам је грозница кроз коју појединци и тимови пролазе док чекају да виде да ли ће игрицу (у коју су уложили сузе, зној, разна одрицања и низ непроспаваних ноћи) људи волети и играти. Марија Илић нам је донела једну такву причу, али са срећним крајем – на крају њихове гејминг грознице заиста је стајао милионски аудиторијум и што је још важније – оснивање Асоцијације индустрије видео игара Србије (СГА).

Марија Илић је председница управног одбора СГА и једна од 100 које мењају правила игре по избору gameindustry.biz. Зато смо је замолили да нам прво “разреши” велику мистерију – како се праве успешне гејминг компаније? Наравно, за то не постоји рецепт, али, према њеним речима, постоје неке ствари на које ћете сигурно наићи на том путу и ваља за њих бити спреман. Ево неколико њих:

Пре првог успеха игрице – будите спремни за пар промашаја
Пре првог милиона играча игрице Wока Wока, правили су игрице које нису тако сјајно прошле. Прво велико разочарање их је дочекало чим су искорачили из удобности студија на гејминг тржиште – издавачке куће узимају велике проценте од продаје, без обзира што сте ви све своје дали да створите ту игрицу. Маријин савет је да будете спремни на разна непријатна изненађења успут, али и на она незаборавна, на пример када видите да преко 20 милиона људи игра вашу игрицу. Спремите пуно стрпљења и упорности и никада не одустајте, јер се успех можда крије иза следеће кривине.

Нису све игрице исте – од типа игрице зависи и customer acquistion и маркетинг
Kао осниваче, све нас занима како су дошли до тако великог броја корисника?
У првој фази лансирања игрице користили су оптимизацију за Google Play Store и Apple продавницу (нешто слично као што се ради SЕО за претраживаче). Међутим, како се тржиште игара рапидно мења, Марија не саветује да се сада иде истим путем, јер су се правила променила. Потребно је да истражите шта би сада била добра почетна тактика. За даље, користили су и плаћени acquisition.
Даље, casual игрице и ААА игрице нису исти тип, не играју се на исти начин и не привлаче исту публику. На пример: casual игрице се могу играти било када и било где, а друге врсте игрица траже већу посвећеност, специјалну опрему или нешто треће. Врста игрице коју правите одређује и ваше кораке у лансирању, маркетингу и одређивању праве циљне публике.

СГА – подршка је изузетно важна
Оснивање СГА је променило слику домаћег тржишта за све који сањају о прављењу игрица, јер сада постоји заједница искусних гејмера и пословних људи из те индустрије који негују и гурају напред и појединце, студије и читав екосистем Србије. Са заједницом од преко 2000 људи и 102 члана, занимљивим програмима, едукацијама и отвореним позивима за финансирање, СГА нуди одличан систем подршке за све који почињу или желе да се развијају ка већем успеху у гејминг индустрији.

Важно је бити жена у “мушкој индустрији” (у овом случају – игрица)
Интересантан податак је да једну трећину запослених у гејминг индустрији Србије чине жене. Према Statista истраживању, светске бројке (од 2021. године) показују сличну тенденцију и на светском нивоу, али 2020. је Србија носила перјаницу на овом пољу. Многа истраживања показују да су женама у послу потребни видљиви узори и зато је Марија искористила прилику да у свом пословном окружењу да једнаке шансе свима и да промовише своје колегинице као и да, путем менторства и предавања инспирише и будуће генерације жена да уђу у гејминг бизнис. Погледајте одлично представљене податке гејминг екосистема у Србији у оквиру годишњег извештаја СГА.

Најважнији ресурс су добри ментори
Изрека Џона Вудена: “Добар тренер може да промени тим, а генијалан тренер може да ти промени живот.” важи једнаком снагом и за менторски процес. Kада почињете посао, потребно је да (што пре) нађете ментора – некога ко је прошао путем којим сада ви идете и може да вас саветује, инспирише и да вам помогне да правите мање грешака. Марија тврди да су, када погледа из ове перспективе, најважнији ресурси на њеном предузетничком путу били ментори. Kаже да се за добре идеје новац увек нађе, али менторска подршка је оно што прави разлику. Зато је сада и она менторка у оквиру Google акцелератора који ове године (Google Play Indie Games Accelerator) није имао позив за Србију, али се нада да ће успети да их отвори и за домаће тимове од следеће године што би била велика ствар за домаћи екосистем.

За крај, Марија саветује да верујте свом инстинкту јер је ваш осећај за ваш бизнис (готово увек) непогрешив.

Остале савете и приче са Маријиног предузетничког пута погледајте овде.

Ауторка текста: Kатарина Поповиц, оснивачица  Pitch Bitch Consultancy и тренер стартапа за јавни наступ.

Следећи вебинар у оквиру Раисинг Талкс стартап платформе очекује нас у јануару 2022. За многе корисне стартуп информације, запратите активности Научно технолошког парка на Facebook, Instagram i LinkedIn-у

Raising Talks вебинари реализују се у оквиру Raising Starts програма подршке стартапима у најранијим фазама развоја. Програм спроводи Научно-технолошки парк Београд, уз подршку Владе Швајцарске, у оквиру пројекта “Технопарк Србија 2 – Подстицање извоза кроз развој технолошких паркова”.